20 December 2011

Vår man i New York

Varje månad får jag ett nyhetsbrev. Det är troligen på grund av att jag sökt bostad via Svenska Kyrkan här i stan. Nyhetsbrevet är alldeles fantastiskt underhållande. Det är nämligen skrivet av ett universalgeni. Låt mig presentera: generalkonsul, generaldirektör, chefredaktör, riksdagsledamot, statssekreterare, företagare [bland annat]. Mannen skriver om precis allt. Vi delges en analys av det ekonomiska dagsläget. Bojkotter av företag med fuffenshandel med Syrien utvärderas. Det stundande presidentvalet diskuteras. Utöver detta bjuds läsaren på en rundtur i det flärdfulla NY. Den här mannen har nys om de lyxigaste restaurangerna, de finaste barerna och de mest exklusiva galleriorna. I förra nyhetsbrevet fick vi tips om en sk. nattklubb där man kan ägna sig åt "högljutt håll-i-gång". Läsaren blev därutöver upplyst om att frijazzgubben Mats Gustafsson har en spelning i stan. Den här gången får jag reda på var man kan köpa sig en mazarin här i hålan. Var kan man äta fina ostron? Vår man har koll. --- Denna människa fascinerar mig. Att ha ett nyhetsbrev av denna allround-typ är långt mera storslaget än att ha en usel blogg.

2 comments:

Anna said...

Vilken fantastisk man! Och vilket fantastiskt nyhetsbrev! Du är en lyckans ost, Lindman.

M. Lindman said...

Jo, vidunderlig!