26 October 2012

ro hit

skriver stipendieansökning. fantasin - och är nästan beredd att fylla i rutorna: Jag är Bertil A. Johansson, f. 1955, gick två år på Houtskärs kristliga folkhögskola och har sedermera fördjupat mig i folkloristik, där jag skriver en avhandling om de psykosexuella spänningarna i den sk. Ålandskrisen. Syftet med avhandlingen kan jag bara berätta om mellan fyra ögon, det är stora grejer, omvälvande. Men än så länge läser vi KE Engbloms klassiska verk Ålandskrisen. Det är en intressant bok på många sätt. Bland annat i Zeitschrift für hermeneutische Sozialforschung har jag utgivit några artiklar om Gadamer och Swedenborg. På min femtioårsdag uppmärksammades jag med fin bild i tidningen Svenskbygden. Min forskningsslav W. håller ställningarna vid Ålands landskapsarkiv och han får betalt i öl. Själv ansöker jag om 45000 euro, jan-dec, it's a long year. Cigaretterna är dyra i år. För övrigt är jag go kamrat med både Bobi & Nisse - hälsningar från mig och Gunilla! P&K - Berra

2 comments:

Anonymous said...

fulländad ansökning
-a.juantorena

M. Lindman said...

ja, hoppas fonden uppskattar &så.