17 April 2012

fan också!

Läser hemma och tar en paus med en välförtjänt (LOL!) lur. Jag hinner drömma att jag vadar och plumsar i ett mörkgrått Atlanten och går genom små gator i ett helt nedsläckt New York. Det är något projekt jag har på gång men jag försöker utreda vilket. Sen drömmer jag att jag har bosatt mig i Mariehamn på obestämd tid. I ett rum trängs jag, ett gäng mycket dammiga kavajer, otaliga böcker och karameller. I ett annat rum sitter kända och okända släktingar, varav en pratar med mycket hög stämma. Någon frågar om jag vill ha kaffebröd. Det vill jag inte. När jag vaknar är jag helt utpumpad och gryni(n)g i tankarna. Går ut på balkongen. Djupt andetag. Stirrar på bensinstationen, balkongen intill, ett intensivgult hus, ett par soptunnor. Ett betryggande, svagt muller från trafiken.Tänka på arbete&MENING. NU. Lindman - ge tusan i de där lurarna.

No comments: