12 April 2012

arizona amp and alternator



Jag är på grymt bra humör idag utan att riktigt veta varför. Går till jobbet fast jag inte hade för avsikt att göra det. Fåglar piper i hörnen och ungdomar (fan ta dem) cyklar på trottoarerna, fy skäms. Äter någon mönjä i cafeterian och med mina skumögda ögon ser jag folk vars ansikten är antingen halvbekanta eller inte bekanta alls. Tänker att om ett år gör jag kanske något helt annat. Min kollega kommer in med en text om smal litteratur och demokrati som hen tycker att jag ska läsa. Det gör jag. Texten är en utprint från SvD. I högermarginalen en läsares kommentar: 'Jisses vilken flummig goja'. Lyssnar på Last.fm medan jag leker Hjalmar Branting. Och så kommer den här!

3 comments:

ponks said...

har själv också varit på oförväntat bra humör idag! snöhögarna har blivit små ihopskrumpna sandhögar - bara en sån sak får en ju att le.

M. Lindman said...

ja! och att gå utan långkalsonger ute i det fria - friskar upp anden. jag hyllade livet genom att äta en donut på arnold's. blev ännu gladare.

ponks said...

Åh, ja att slippa långkalsongerna, då känner man sig sådär som man föreställer sig att kossorna känner sig när dom släpps ut på grönbete på våren. Så skönt att känna farkkuna mot benen. Höhö. Det där lät kanske lite skumt.