22 March 2012

sån

Sån där dag:
skiter i filosofi.
hatar filosofi.
solen skiner. jag står på balkongen och tittar på den.
ben & jerry's. får ont i magan (skylla sig själv).
vad sexistiska gubbar skriver om arbete och annat (åh! så intressant!).
stolen på golvet.
dammet på golvet.
(vill böla som en unge)
nu.
jag vill lära mig lägga asfalt.
jag vill lära mig odla en trädgård.
saker är egentligen bra och viktiga men oj tusan att ta i tu med grejs.
har skaffat en bok om begreppet distraktion skriven av Paul North och den ser lite intressant ut; när man tänker om vissa texter att den här löser nog upp alla filosofiska knutar och sen gör de inte det & då blir en lite sur och besviken. 
det susar genom dörrspringan.
fy fan.
fy fan.
fy fan.
så var det sagt.
arbete ger frihet osv.
usch.

No comments: