19 September 2011

(modebloggar)

Allt ungdomligt och wannabeungdomligt är i dom flesta fall vansinnigt tråkigt, enformigt och efemärt.
Däremot blir vissa människor jättecoola när de når femtioårsstrecket. Eller nja, sextio kanske.
Jag blir så glad varje gång jag ser den universella (?) looken:
- Grått/vitt hår
- Gråa byxor (helst med pressveck, dock inte obligatoriskt)
- Beige tygjacka
- Shoppingväska av uråldrigt snitt
- En kam, pastiller och en näsduk tillgängligt behändigt till hands
En garanterat hållbar stil. Elegant, värdig, diskret.
Jag såg en sådan gubbe på biblioteket nyss och tänkte rusa fram för att diskutera filosofiska frågor med honom innan jag besinnade mig.
Ungdomar, skit i de där butikerna.

2 comments:

ponks said...

yes! gärna eukalyptuspastiller. eller pectus.

Anna said...

Bifall!