9 September 2010

läsa jönson arbetschema jönson

Jag sitter i lyxsoffan på lyxjobbet och lyssnar på lyxljud från surrande datorer. Jag läser Johan Jönsons 795-sidiga monsterpoesibok, efter arbetsschema.

Jag tänker på många saker tex.

att jag börjar förstå varför jag är rädd för Sthlm mer än nåt annat och att det enda tillståndet jag klarar av att vara där i är - pissfull, i taxi.

att jönsons användning av teoretiska termer är intressant, lite, och irriterande. jag vill ge jönson på käften. hans användning av teoretiska termer är lite intressant.

jag har ett jobb / nu / det är svårt att ge en beskrivning av vad jobbet handlar om utan att flina generat ironiskt, varför är det så

att det är Ulf Lundellvarning på män i någon ålder som skriver tjocka feta tjocka böcker många böcker om sig och sin ångest

Ulf Lundell / rödvin tycker inte om rödvin fy fan

nu är det arbetstid jag sitter i soffa och läser jönson nu är det lunch - snart - och jag kommer att sitta i en sal där det slamrar outhärdligt och någon kommer att ropa en filosofisk poäng , kanske om moral och vad vi kan säga och hur vi lever våra liv

att Hertzberg recenserade Jönson fint i SvD och sa att jönsons användning av teorispråk mest skapar stämning. jag håller med, tror jag.

kanske sku
nä.

No comments: