2 January 2013

group rhoda - out of time - out of touch (2012)

Kanske det är jag som blivit gammal, men jag tycker det är svårt att hitta riktigt bra skivor nuförtin. Group Rhodas Out of time - Out of touch ramlar jag på i misstag och det är en popskiva med lite skräpigt sound jag faller för bums. Group Rhoda är Mara Barenbaum från San Fransisco. Det låter som allt möjligt jag tycker om men ändå inte på ett tråkigt sätt: Suicide, Young marble giants, Chromatics, Peaking lights och ja, självaste Grace Jones för fan. Bra är det i vilket fall som helst. En risig beat och lite fåniga texter och en monoton röst och oroliga synthslingor på det. Utmärkta grejor. Jag kommer att tänka på thrillerfilmer från 1988 på grynig VHS, filmer där det alltid är mörkt och man inte riktigt fattar vad storyn är förutom att det är några skumma gubbar som yrar runt på en parkeringsplats i Denver. Boomkat marknadsför med ballardian dub exotica och det är en inte helt dum beskrivning. // Efter att den här skivan snurrar på fem eller sex gånger idag måste jag bekänna att jag är helt fucking såld på varje sleazevända, och jag begriper inte helt varför det här slår mig som så bra.

No comments: