9 November 2010

-------------------- ---- -------------



Det är vinter. Rubriker: SMHI varnar för snöoväder / ett snöoväder väntar Sverige / snart snö i Finland / snart snö / snö nu / SNÖ NU / OCH NU / OCH NU. Kanske är det vad vi vill. Att hela fucking allting ska bäddas in i femtio meter snö. Jaga sälar med harpun. Jag är på jobbet. Det är samma ljus året om. Lunch/skriva/möte:::::PENGAR och hur de ska FÖRDELAS. Jag blir grå i skallen och sätter mig på arbetsstolen igen, mycket mera modstulen. Jag vill slippa undan. Det är en tanke som slungas tillbaka på en: kan man det, vill man det, får man det, ska man det? Arbetsstolen. Heeelt andra frågor: Skriva föreläsning om ekonomi, brist, avfall, slöseri. Och varje stycke avslutas, för det låter så fint och dramatiskt: "....and sometimes reasons come to an end". Ja och det gör de. En trösterikt nykter tanke: reasons come to an end. Det snöar ute. Jag hatar snö. 
Men jag älskar Low. Varje år samma. Varje år samma sång.

2 comments:

Anonymous said...

urfin låt! mic

M. Lindman said...

kul att höra!