7 January 2010

gå på jobb? NEJ.

Den eminenta & brillianta & mästerliga The grass is greener on my side of the fence erbjuder tips för hur man ska slippa gå på jobb. Läs och lär, lär och lev.

Några till:
1. spräng en byggnad i luften, njut några år i finkan. bra mat & tv.
2. fånga in en slav med lasso (kanske din boss eller din mest nitiska arbetskamrat) som gör jobbet.
3. hänvisa till Aristoteles och säg att arbete faktiskt inte främjar mänsklig dygd. hänvisa till att du frodas i det kontemplativa livet och att nån annan får jobba, nån vars natur det är att arbeta. för din natur är inte sån.
4. bli alkoholist.
5. skjut upp allt till morgondagen.
6. drabbas av akut alzheimer & glöm att gå till jobbet.
7. var odräglig och bli uppsagd.
8. vänta på den proletära revolutionen. historiens järnhårda lagar ser till att den kommer. snart.
9. vänta på mirakel. enligt bibeln gillar gud att arbeta.
10. bli luddit istället. söndra maskiner, hindra andra från att arbeta, smutskasta arbete, terrorisera alla som jobbar.
11. hjälp till att orsaka en grym finanskris som gör att alla företag går omkull och statliga institutioner upplöses.
12. klä ut dig till ko, gris, björn, tiger, lax.
13. skriv min avhandling åt mig. det är roligt. du blir kreativ och glad. det är inte arbete. lovar på hederord.
14. bli världsdiktator.
15. låtsas arbeta. låtsas se upptagen ut. låtsas ha "nåt på gång".
16. åberopa fåglarna i skyn och dom små liljorna på marken (med Sören K).
17. vänta på apokalypsen som står inför dörren om inte DU går till jobbet och gör din plikt. vänta på att himlen blir röd som blod och haven svämmar över och herrens ängel kommer ridande med svärd i handen.

Finns det fler?

2 comments:

Anonymous said...

:-D

ponks said...

HAHHAHAHAHAA! Jag skrattar så jag ramlar ur stolen. Hur missade jag den här? Fantastiska tips! Jag ska pröva alla.