25 March 2015

!vår!

Mitt liv har de senaste månaderna sugits in och ner i ett avhandlingshål där jag har växlat mellan att prokrastinera och panikåtgärda lokala och övergripande bränder. Idag har jag tittat på en video på Youtube där en norrlänning långsamt och föredömligt förklarar hur man manipulerar Word för att sidnumrorna ska börja på en viss sida i dokumentet. Yttervärlden har representerats av en eller annan helt och håller livsviktig kaffestund på Fabbes eller ölstund på stan. Innan jag går och lägger mig läser jag tio eller femton sidor i Buddenbrooks för att avleda (eller så int) tankarna. En pinsam eftermiddag tornar upp sig i närframtiden och efter det, den frihet som består i - ja, tja, det som är bortom. Söka jobb & läsa Montaigne, är den primära planen, och beta av tidningshögen, politisera och dricka kaffe.













1 comment:

ponks said...

Jävligt snygga (o beskrivande bilder)! Och den där Youtube-videon med norrlänningen har jag också sett och följt idogt. Det är då helt knasigt hur besvärligt det ska vara det där med sidnumrering. Men nu får vi snart festa! I maj, i maj. Slutet hägrar, ids int kollapsa ännu.